Stress management: cum să-ţi gestionezi emoţiile în situaţii de presiune

emotii stres

Palme transpirate, tremur, stomac agitat, teamă… Dacă înainte de examene simţi că mintea şi corpul o iau razna din cauza emoţiilor, trebuie să ştii că nu eşti singurul. Cei mai mulţi dintre noi ne simţim stresaţi când avem parte de situaţii tensionate şi trăim senzaţii neplăcute care se manifestă atât la nivel fizic, cât şi mental.

Stresul este adesea considerat un factor negativ în vieţile noastre, deoarece ne induce o stare inconfortabilă şi ne împiedică să ne desfăşurăm activitatea la cote maxime. Ne ferim de el, avem impresia că ne sufocă, iar noi nu putem să ne opunem. Vestea bună este că îl putem controla în mare măsură. Asta deoarece stresul reprezintă un răspuns intern la situaţiile din jur care necesită o adaptare.

Chiar dacă la prima vedere pare că este un inamic al stării de bine, stresul are şi părţi pozitive. Dacă ştii cum să-l abordezi, te poate chiar ajuta să fii mai eficient când te confrunţi cu o provocare. Află mai multe despre impactul stresului şi cum îl poţi gestiona din materialele următoare:

Foto: pittmedwellness.com